Parama parodomiesiems projektams ir informavimo veiklai
Pareiškėjai gali būti: mokslo ir studijų institucijos ir profesinio mokymo įstaigos; kiti juridiniai asmenys, turintys licenciją vykdyti formalųjį profesinį mokymą. Paramos paraiškos, kurias teikia pareiškėjas kartu su partneriais, nepriimamos.
Galutiniai naudos gavėjai yra lauko dienų, seminarų, kitų informavimo renginių dalyviai – ūkininkai, jų partneriai, ūkio darbuotojai, kiti fiziniai ar juridiniai asmenys, užsiimantys žemės, maisto ar miškų ūkio veikla, įregistravę valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre, taip pat kaimo vietovėse ūkine veikla užsiimantys žemės valdytojai, labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių darbuotojai, tradiciniai amatininkai.
Galutiniai naudos gavėjai yra lauko dienų, seminarų, kitų informavimo renginių dalyviai – ūkininkai, jų partneriai, ūkio darbuotojai, kiti fiziniai ar juridiniai asmenys, užsiimantys žemės, maisto ar miškų ūkio veikla, įregistravę valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre, taip pat kaimo vietovėse ūkine veikla užsiimantys žemės valdytojai, labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių darbuotojai, tradiciniai amatininkai.
Atlikdama projektų priežiūrą Nacionalinė mokėjimo agentūra naudojasi paramos gavėjo teikiama informacija bei savo atliktų patikrinimų duomenimis: nagrinėjami paramos gavėjų pateikti mokėjimo prašymai, galutinės projektų įgyvendinimo ataskaitos.
Mokėjimo prašymai
Mokėjimo prašymus teikia visi paramos gavėjai, įgyvendinantys projektus pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos investicines priemones. Paramos gavėjas rengia ir Agentūrai teikia mokėjimo prašymus. Kartu su mokėjimo prašymu yra pateikiami šių dokumentų originalai arba patvirtintos kopijos:
Pagal patirtų išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdą, kai avansas nėra Europos Komisijai tinkamos deklaruoti išlaidos, avanso dydis paramos gavėjui negali būti didesnis nei 40 proc. paramos sumos.
Pasirašius paramos sutartį, paramos gavėjui gali būti mokamas paramos sutartyje nustatyto dydžio avansas. Avansas mokamas paramos gavėjui pateikus Agentūrai avanso mokėjimo prašymą.
Kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu paramos gavėjui sumokėta suma pasiekia projektui įgyvendinti skirtą paramos sumą, projekto įgyvendinimo išlaidos toliau nekompensuojamos.
Paramos gavėjas gali teikti ne daugiau kaip šešis mokėjimo prašymus, neįskaitant avanso mokėjimo prašymo.
______________________________________________________________________________________
Svarbu! Atkreipiame dėmesį, kad gali skirtis teisės aktais patvirtintos paraiškos formos ir sistemoje esančios paraiškos formos skyrių numeracija.
Mokėjimo prašymai
Mokėjimo prašymus teikia visi paramos gavėjai, įgyvendinantys projektus pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos investicines priemones. Paramos gavėjas rengia ir Agentūrai teikia mokėjimo prašymus. Kartu su mokėjimo prašymu yra pateikiami šių dokumentų originalai arba patvirtintos kopijos:
- lauko dienų ir (arba) seminarų, ir (arba) kitų informavimo renginių dalyvių sąrašai (Taisyklių 2 priedas);
- projekto išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentai;
- pareiškėjo prisidėjimą savo lėšomis prie tinkamų finansuoti išlaidų (jei jis numatytas) ir (arba) kredito įstaigos suteiktos paskolos (jei numatyta paskola) patvirtinimo dokumentai.
Pagal patirtų išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdą, kai avansas nėra Europos Komisijai tinkamos deklaruoti išlaidos, avanso dydis paramos gavėjui negali būti didesnis nei 40 proc. paramos sumos.
Pasirašius paramos sutartį, paramos gavėjui gali būti mokamas paramos sutartyje nustatyto dydžio avansas. Avansas mokamas paramos gavėjui pateikus Agentūrai avanso mokėjimo prašymą.
Kai bendra pagal paramos gavėjo pateiktus mokėjimo prašymus kompensuota ir avansu paramos gavėjui sumokėta suma pasiekia projektui įgyvendinti skirtą paramos sumą, projekto įgyvendinimo išlaidos toliau nekompensuojamos.
Paramos gavėjas gali teikti ne daugiau kaip šešis mokėjimo prašymus, neįskaitant avanso mokėjimo prašymo.
______________________________________________________________________________________
Svarbu! Atkreipiame dėmesį, kad gali skirtis teisės aktais patvirtintos paraiškos formos ir sistemoje esančios paraiškos formos skyrių numeracija.
Dokumentų pateikimas
Dokumentus teikti gali tik prisijungę naudotojai
- Priemonės veiklos srities prioritetai – skatinti žemės ūkio, miškininkystės žinių perteikimą ir inovacijas kaimo vietovėse; visuose regionuose didinti visų žemės ūkio veiklų gyvybingumą ir konkurencingumą, taip pat skatinti inovacines ūkių technologijas ir tvarų miškų valdymą; skatinti maisto tiekimo grandinės organizavimą, įskaitant žemės ūkio produktų perdirbimą ir rinkodarą, gyvūnų gerovę ir rizikos valdymą žemės ūkyje; atkurti, išsaugoti ir pagerinti su žemės ūkiu ir miškininkyste susijusias ekosistemas; skatinti efektyvų išteklių naudojimą ir remti perėjimą prie klimato kaitai atsparios mažo anglies dioksido kiekio technologijų ekonomikos žemės ūkio, maisto ir miškininkystės sektoriuose; skatinti socialinę įtrauktį, skurdo mažinimą ir ekonominę plėtrą kaimo vietovėse.
- Priemonės veiklos srities tikslinės sritys – inovacijų skatinimas, bendradarbiavimas ir žinių bazės vystymas kaimo vietovėse; ūkių ekonominės veiklos rezultatų gerinimas ir palankesnių sąlygų ūkių restruktūrizavimui ir modernizavimui sudarymas; miškininkystės ekonominės vertės didinimas ir miško plotų plėtra; pirminės produkcijos gamintojų konkurencingumo didinimas; biologinės įvairovės atkūrimas, išsaugojimas ir didinimas; dirvožemio erozijos prevencija ir dirvožemio tvarkymo gerinimas; žemės ūkio išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų ir amoniako kiekio mažinimas; veiklos įvairinimas, mažųjų įmonių kūrimo ir plėtojimo, darbo vietų kūrimo lengvinimas.
- Priemonės veiklos srities kompleksiniai tikslai – inovacijų kūrimas, diegimas ir sklaida; aplinkos išsaugojimas ir tvari plėtra; klimato kaitos švelninimas.