Parengiamoji parama VVG
Projektų priežiūrai atlikti Agentūra naudojasi paramos gavėjo teikiama informacija bei savo atliktų patikrinimų duomenimis: nagrinėjami paramos gavėjų pateikti mokėjimo prašymai, projektų patikrų vietoje rezultatai ir kita Agentūros gaunama informacija.
Projektų įgyvendinimo laikotarpiu ir projekto kontrolės laikotarpiu Agentūra vykdo projekto įgyvendinimo eigos stebėseną taip pat vertina paramos gavėjo atitiktį atrankos kriterijams. Projektų atranka atliekama visoms paramos paraiškoms KPP administravimo taisyklėse nustatyta tvarka po tinkamumo skirti paramą vertinimo, neatsižvelgiant, ar pateiktų paraiškų prašoma paramos suma viršija ar neviršija planuojamą skirti paramos sumą. Projektų atrankos kriterijai:
______________________________________________________________________________________
Svarbu! Atkreipiame dėmesį, kad gali skirtis teisės aktais patvirtintos paraiškos formos ir sistemoje esančios paraiškos formos skyrių numeracija.
Projektų įgyvendinimo laikotarpiu ir projekto kontrolės laikotarpiu Agentūra vykdo projekto įgyvendinimo eigos stebėseną taip pat vertina paramos gavėjo atitiktį atrankos kriterijams. Projektų atranka atliekama visoms paramos paraiškoms KPP administravimo taisyklėse nustatyta tvarka po tinkamumo skirti paramą vertinimo, neatsižvelgiant, ar pateiktų paraiškų prašoma paramos suma viršija ar neviršija planuojamą skirti paramos sumą. Projektų atrankos kriterijai:
- atstovavimas teritorijai ir vietos gyventojų įtraukimas į VPS rengimą. Jei pareiškėjo narys – juridinis asmuo veikia didesnėje teritorijoje nei seniūnija (pvz., kaimo bendruomenių centras ar sąjunga, vienijanti keletą kaimo bendruomenių), vertinimo metu tikrinama, kurioje seniūnijoje šio juridinio asmens nariai yra registruoti (juridiniai asmenys) arba gyvena (deklaravę gyvenamąją vietą (fiziniai asmenys);
- pareiškėjo patirtis administruojant projektus;
- pareiškėjo gebėjimai tvarkyti finansų apskaitą.
- Avansinis mokėjimo prašymas – nustatytos formos dokumentas, kurį paramos gavėjas teikia NMA prašydamas, kad paramos lėšos būtų išmokėtos avansu, t. y. dar nepatyrus projekte numatytų išlaidų.
- Tarpinis mokėjimo prašymas – nustatytos formos dokumentas, teikiamas NMA laikantis paramos sutartyje ar paramos paraiškoje nustatytų terminų, kuriame paramos gavėjas prašo apmokėti dalį projekte numatytų ir patirtų išlaidų.
- Galutinis mokėjimo prašymas – nustatytos formos dokumentas, teikiamas NMA laikantis paramos sutartyje ar paramos paraiškoje nustatytų terminų, kurį paramos gavėjas teikia baigęs įgyvendinti projektą. Galutiniame mokėjimo prašyme deklaruojamos visos per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtos ir apmokėtos tinkamos finansuoti išlaidos. Jei paramos gavėjui buvo išmokėtas avansas, jį NMA išskaičiuoja iš galutiniame mokėjimo prašyme tinkamų finansuoti išlaidų sumos.
- Teikdami galutinius mokėjimo prašymus, visi paramos gavėjai, teikia galutines projektų įgyvendinimo ataskaitas, finansinius dokumentus, draudimo ir kt. dokumentus.
______________________________________________________________________________________
Svarbu! Atkreipiame dėmesį, kad gali skirtis teisės aktais patvirtintos paraiškos formos ir sistemoje esančios paraiškos formos skyrių numeracija.
Dokumentų pateikimas
Dokumentus teikti gali tik prisijungę naudotojai
Priemonės „LEADER“ veiklos sritimi „Parengiamoji parama“ prisidedama prie šių ES kaimo plėtros politikos prioritetų ir tikslinių sričių įgyvendinimo: šeštojo prioriteto „Skatinti socialinę įtrauktį, skurdo mažinimą ir ekonominę plėtrą kaimo vietovėse“ tikslinės srities „Vietos plėtros kaimo vietovėse skatinimas“ bei pirmojo prioriteto „Skatinti žinių perteikimą ir inovacijas žemės ūkyje, miškininkystėje ir kaimo vietovėse“ tikslinės srities „Mokymosi visą gyvenimą ir profesinio mokymo žemės ūkio ir miškininkystės sektoriuose skatinimas“.
Rengiant dvisektores VPS, veiklos sritimi netiesiogiai prisidedama prie ES žvejybos ir akvakultūros ketvirtojo prioriteto „Užimtumo ir teritorinės sanglaudos didinimas“ konkretaus uždavinio „Ekonomikos augimo, socialinės įtraukties ir darbo vietų kūrimo skatinimas ir įsidarbinimo galimybių bei darbo jėgos judumo rėmimas pakrančių ir sausumos bendruomenėse, priklausomose nuo žvejybos ir akvakultūros, įskaitant veiklos įvairinimą žuvininkystės sektoriuje ir kituose jūrų ekonomikos sektoriuose“ įgyvendinimo.
Rengiant dvisektores VPS, veiklos sritimi netiesiogiai prisidedama prie ES žvejybos ir akvakultūros ketvirtojo prioriteto „Užimtumo ir teritorinės sanglaudos didinimas“ konkretaus uždavinio „Ekonomikos augimo, socialinės įtraukties ir darbo vietų kūrimo skatinimas ir įsidarbinimo galimybių bei darbo jėgos judumo rėmimas pakrančių ir sausumos bendruomenėse, priklausomose nuo žvejybos ir akvakultūros, įskaitant veiklos įvairinimą žuvininkystės sektoriuje ir kituose jūrų ekonomikos sektoriuose“ įgyvendinimo.