Paramos paraiškos internetu: dažniausi klausimai

Pretenduojantieji į valstybės ir Europos Sąjungos (ES) paramą žemės ūkiui, teikiamą pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos (KPP) priemones, paraiškas gali teikti ir elektroniniu būdu per informacinę sistemą ŽŪMIS. Čia pareiškėjai ir paramos gavėjai gali teikti ir mokėjimo prašymus, projektų įgyvendinimo ataskaitas, naudotis kitomis galimybėmis.

Išbandžiusieji informacinę sistemą palankiai vertina galimybę paraiškas teikti kelių mygtukų paspaudimu. Tai padeda sutaupyti daug laiko, nereikia spausdinti, pasirašyti dokumentų kopijų. Paraišką lengviau pildyti ir todėl, kad kai kuriuos elektroninės paraiškos duomenis sistema užpildo automatiškai, pareiškėjas informuojamas apie klaidingai pateiktą informaciją.

Pradėjus naudotis informacine sistema, kai kuriems pareiškėjams iškilo su paraiškų ir kitų dokumentų teikimu susijusių klausimų. Į dažniausiai pasitaikančius klausimus atsako Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) Informacinių sistemų vystymo skyriaus vedėja Beata Naruševič-Sevruk.

Ar naudotis ŽŪMIS gali ir neįgaliotieji atstovai?  

Prie ŽŪMIS gali prisijungti tik įgaliotasis fizinis asmuo. Jis gali pateikti paraišką, mokėjimo prašymą ar kitus dokumentus už kitą fizinį ir (arba) juridinį asmenį. Įgaliojimą gali suteikti ir fizinis, ir juridinis asmuo.

Atkreiptinas dėmesys, kad pareiškėjas ar paramos gavėjas, pavedantis atstovui per ŽŪMIS teikti paraiškas, mokėjimo prašymus, projekto įgyvendinimo ataskaitas, NMA privalo pateikti parašu patvirtintą prašymą leisti įgaliotiniui atlikti šiuos veiksmus ir pridėti notaro (jei pareiškėjas arba paramos gavėjas yra fizinis asmuo) arba įmonės vadovo patvirtintą atstovo įgaliojimą.

Ar įgaliojimas būtinas ir įmonės vadovui?

Jei paraiška teikiama įmonės ar kito juridinio asmens vardu, įgaliojimas tos įmonės ar juridinio asmens vardu yra būtinas tiek įmonės darbuotojui, tiek jos vadovui.

Ką daryti užpildžius paraišką?

Užpildžius paraišką toliau nereikia atlikti jokių veiksmų. Per informacinę sistemą užpildyta paraiška prilygsta popierinei paraiškai, pateiktai NMA teritoriniuose paramos administravimo skyriuose. Ji užregistruojama bendroje paraiškų sistemoje. Be to, visi pareiškėjai savo paraiškų statusą vėliau gali stebėti NMA informaciniame portale adresu http://portal.nma.lt/.

Pateikiau paraišką, kaip žinoti, ar tikrai viską teisingai užpildžiau?

Jei pateikėte paraišką, tai reiškia, kad viską užpildėte teisingai. Sistema sukurta taip, kad, įvedus klaidingus duomenis, neleidžiama toliau pildyti paraiškos. Pareiškėjui pateikiamas pranešimas, kad duomenys nurodyti neteisingai. Pavyzdžiui, jei pareiškėjas teikia paraišką siekdamas gauti paramą kaip jaunasis ūkininkas ir amžiaus laukelyje įrašo „55 metai“, sistema pateikia pranešimą, kad paraiška negali būti teikiama, nes pagal šią paramos priemonę paramą siekiantis gauti asmuo paraiškos pateikimo dieną turi būti jaunesnis nei 40 metų.

Teikiau paraišką paskutinę termino dieną, bet negalėjau to padaryti dėl techninių kliūčių. Ar į tai atsižvelgiama?

Jei teikėte paraišką paskutinę tam numatyto termino dieną, tačiau jums to padaryti nepavyko dėl techninių ŽŪMIS sistemos sutrikimų, į tai bus atsižvelgiama – paraiška bus registruojama, pavėlavimas nebus fiksuojamas. Paraiška nebus registruojama tuo atveju, jeigu techninių kliūčių įvyko dėl pareiškėjo kaltės – kompiuterio gedimo, interneto ryšio nebuvimo ir pan. Rekomenduojame nelaukti paskutinės paraiškos teikimo dienos.